[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: جستجو :: تماس با ما ::
:: جلد 0 - ::
جلد 0 - صفحات 23-30 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی درونی گروه مامایی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم، سال
عصمت جعفربگلو1 ، مرضیه رئیسی1 ، ساره باکویی1 ، نرگس اسکندری1 ، زهره خلجی نیا1 ، هدی احمری طهران1 ، ایمانه خاکی* 2
1- دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی قم
2- دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی قم ، imanekhaki@yahoo.com
چکیده:   (145 مشاهده)
زمینه و هدف: ارزشیابی آموزشی به‌معنای یک فعالیت رسمی برای تعیین کیفیت اثربخشی و یا ارزش یک برنامه، فرآورده، پروژه، فرآیند، هدف یا برنامه درسی؛ بهترین شاخصی است که میزان رسیدن به هدف‌های آموزشی را نشان می‌دهد و به تحلیل فعالیت‌های آموزشی انجام‌شده در سیستم دانشگاهی می‌پردازد و از آن می‌توان به نتایج منطقی و متعارف دست یافت. این مطالعه با هدف ارزیابی درونی گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت.
روش بررسی: این مطالعه به ‌روش توصیفی - مقطعی جهت ارزیابی درونی گروه مامایی، در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم طی سال 1396 انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ارائه‌شده توسط مرکز مطالعات دانشگاه علوم پزشکی قم بود. داده‌ها با استفاده از روش‌های آمار توصیفی تجزیه‌وتحلیل شدند.
یافته‌ها: در این مطالعه، گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم با کسب امتیاز بالاتر از 75 در شش حیطه، در وضعیت مطلوب، با کسب امتیاز بالاتر از 50 در دو حیطه در وضعیت نسبتاً مطلوب و با کسب امتیاز کمتر از 50 در یک حیطه، در وضعیت نامطلوب قرار داشت. در ارزیابی کلی، گروه مامایی امتیاز 20/70 را کسب کرد و در جایگاه نسبتاً مطلوب قرار گرفت.
نتیجه‌گیری: نتایج این مطالعه نشان داد باوجود برخی کمبودها، گروه مامایی در وضعیت نسبتاً مطلوبی قرار دارد؛ بنابراین تدوین راهکارهای دقیق، علمی و کاربردی جهت رفع نواقص موجود ضروری به‌نظر می‌رسد.
واژه‌های کلیدی: ارزیابی برنامه، آموزش، مامایی، پرستاری
متن کامل [PDF 502 kb]   (3 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشکی
دریافت: ۱۳۹۷/۵/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱۲/۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jafarbegloo E, Raisi M, Bakouei S, Eskandari N, Khalajinia Z, Ahmari Tehran H et al . Internal Evaluation of the Department of Midwifery School of Nursing and Midwifery of Qom University of Medical Sciences, 2017 (Iran). Qom Univ Med Sci J. 2019;
URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-2210-fa.html

جعفربگلو عصمت، رئیسی مرضیه، باکویی ساره، اسکندری نرگس، خلجی نیا زهره، احمری طهران هدی و همکاران.. ارزیابی درونی گروه مامایی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم، سال . مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. 1397;

URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-2210-fa.html



جلد 0 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشگاه علوم پزشکی قم Qom University of Medical Sciences Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3855