دوره 10، شماره 3 - ( خرداد 1395 )                   جلد 10 شماره 3 صفحات 92-88 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ziasheikholeslami N, Heidari A, Aghaali M, Khodadad J. Medical and Nursing Students’ Attitude towards Communication between Parents and University. Qom Univ Med Sci J 2016; 10 (3) :88-92
URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-852-fa.html
ضیاءشیخ‌الاسلامی نازنین، حیدری اکرم، آقاعلی محمد، خدادادی جواد. نگرش دانشجویان پزشکی و پرستاری نسبت به ارتباط والدین با دانشگاه. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. 1395; 10 (3) :88-92

URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-852-fa.html


1- گروه آموزشی بیماری‌های عفونی و تب‌دار، دانشگاه علوم پزشکی قم، قم، ایران.
2- گروه آموزشی پزشکی اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی قم، قم، ایران.
3- گروه اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران.
چکیده:   (7572 مشاهده)

زمینه و هدف‌: عدم وجود یک ارتباط سازنده و مناسب بین مسئولین دانشگاه‌های علوم پزشکی و والدین دانشجویان می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای دانشجویان و دانشگاه‌ها شود. در این مطالعه، نگرش‌ها و چالش‌های ارتباط والدین با دانشگاه‌های علوم پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی و پرستاری بررسی گردید.

روش‌ بررسی: این مطالعه به‌صورت توصیفی - مقطعی بر روی دانشجویان پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1393 انجام شد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه محقق‌ساخته شامل 18 سؤال در زمینه نگرش و چالش‌های دانشجویان در مورد ارتباط والدین با دانشگاه‌های علوم پزشکی بود. داده‌ها با استفاده از آزمون‌های تی تست و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند.

یافته ها: در مجموع، 102 دانشجو به پرسشنامه‌ها پاسخ دادند (85%)، که نگرش کلی دانشجویان نسبت به ارتباط والدین با دانشگاه نسبتاً مثبت بود و رابطه معنی‌داری بین نمره نگرش دانشجویان، جنس، نوع رشته تحصیلی و وضعیت تأهل وجود نداشت. 30% دانشجویان، بیشترین نقش را در این ارتباط مربوط به مرکز مشاوره دانشگاه ‌ذکر کردند.

نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد نگرش دانشجویان نسبت به ارتباط والدین آنها با دانشگاه مثبت است، لذا ایجاد مراکز ارتباطی در ارتقای سطح کیفی آموزش دانشجویان و زمینه‌های همکاری والدین آنها با دانشگاه می‌تواند مؤثر باشد.

متن کامل [PDF 443 kb]   (1728 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي |
دریافت: 1395/2/28 | پذیرش: 1395/2/28 | انتشار: 1395/2/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی قم می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق
© 2025 CC BY-NC 4.0 | Qom University of Medical Sciences Journal

Designed & Developed by : Yektaweb