جلد 13 - ویژنامه آموزشی                   جلد 13 - ویژنامه آموزشی صفحات 30-23 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jafarbegloo E, Raisi M, Bakouei S, Eskandari N, Khalajinia Z, Ahmari Tehran H et al . Internal Evaluation of the Department of Midwifery School of Nursing and Midwifery of Qom University of Medical Sciences, 2017 (Iran). Qom Univ Med Sci J 2019; 13 (S1) :23-30
URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-2210-fa.html
جعفربگلو عصمت، رئیسی مرضیه، باکویی ساره، اسکندری نرگس، خلجی نیا زهره، احمری طهران هدی و همکاران.. ارزیابی درونی گروه مامایی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم، سال . مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. 1398; 13 (S1) :23-30

URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-2210-fa.html


1- دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی قم
2- دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی قم ، imanekhaki@yahoo.com
چکیده:   (4207 مشاهده)
زمینه و هدف: ارزشیابی آموزشی به‌معنای یک فعالیت رسمی برای تعیین کیفیت اثربخشی و یا ارزش یک برنامه، فرآورده، پروژه، فرآیند، هدف یا برنامه درسی؛ بهترین شاخصی است که میزان رسیدن به هدف‌های آموزشی را نشان می‌دهد و به تحلیل فعالیت‌های آموزشی انجام‌شده در سیستم دانشگاهی می‌پردازد و از آن می‌توان به نتایج منطقی و متعارف دست یافت. این مطالعه با هدف ارزیابی درونی گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت.
روش بررسی: این مطالعه به ‌روش توصیفی - مقطعی جهت ارزیابی درونی گروه مامایی، در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم طی سال 1396 انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ارائه‌شده توسط مرکز مطالعات دانشگاه علوم پزشکی قم بود. داده‌ها با استفاده از روش‌های آمار توصیفی تجزیه‌وتحلیل شدند.
یافته‌ها: در این مطالعه، گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم با کسب امتیاز بالاتر از 75 در شش حیطه، در وضعیت مطلوب، با کسب امتیاز بالاتر از 50 در دو حیطه در وضعیت نسبتاً مطلوب و با کسب امتیاز کمتر از 50 در یک حیطه، در وضعیت نامطلوب قرار داشت. در ارزیابی کلی، گروه مامایی امتیاز 20/70 را کسب کرد و در جایگاه نسبتاً مطلوب قرار گرفت.
نتیجه‌گیری: نتایج این مطالعه نشان داد باوجود برخی کمبودها، گروه مامایی در وضعیت نسبتاً مطلوبی قرار دارد؛ بنابراین تدوین راهکارهای دقیق، علمی و کاربردی جهت رفع نواقص موجود ضروری به‌نظر می‌رسد.
متن کامل [PDF 489 kb]   (847 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشکی
دریافت: 1397/5/22 | پذیرش: 1397/12/1 | انتشار: 1397/12/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی قم می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق
© 2025 CC BY-NC 4.0 | Qom University of Medical Sciences Journal

Designed & Developed by : Yektaweb