دوره 16، شماره 10 - ( دی 1401 )                   جلد 16 شماره 10 صفحات 773-768 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 970281 طرح کشوری نصر


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmari Tehran H, Adeli H, Kachoie A. Objective Structured Teaching Exercise: A Method to Improve and Evaluate the Empathy and Communication Skills of Clinical Professors. Qom Univ Med Sci J 2023; 16 (10) :768-773
URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-3599-fa.html
احمری طهران هدی، عادلی حسن، کچویی احمد. آستی: یک تجربه آموزشی موفق برای ارتقا و ارزیابی مهارت همدلی و ارتباطی اساتید بالینی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. 1401; 16 (10) :768-773

URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-3599-fa.html


1- مرکز تحقیقات سلامت معنوی، دانشگاه علوم‌پزشکی قم، قم، ایران ، ahmari9929@gmail.com
2- مرکز تحقیقات سلامت معنوی، دانشگاه علوم‌پزشکی قم، قم، ایران
چکیده:   (403 مشاهده)
این مقاله فاقد چکیده می​باشد.
متن کامل [PDF 1049 kb]   (75 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (14 مشاهده)  
نوع مطالعه: نامه به سردبیر | موضوع مقاله: آموزش پزشکی
دریافت: 1401/8/12 | پذیرش: 1401/8/14 | انتشار: 1401/8/10

فهرست منابع
1. Stone S, Mazor K, Devaney-O'Neil S, Starr S, Ferguson W, Wellman S, et al. Development and implementation of an objective structured teaching exercise (OSTE) to evaluate improvement in feedback skills following a faculty development workshop. Teach Learn Med. 2003; 15(1):7-13. [DOI:10.1207/S15328015TLM1501_03] [PMID] [DOI:10.1207/S15328015TLM1501_03]
2. McCutcheon LRM, Whitcomb K, Cox CD, Klein MS, Burley H, Youngblood T, et al. Interprofessional objective structured teaching exercise (iOSTE) to train preceptors. Curr Pharm Teach Learn. 2017; 9(4):605-15. [DOI:10.1016/j.cptl.2017.03.023] [PMID] [DOI:10.1016/j.cptl.2017.03.023]
3. Voerman L, Meijer PC, Korthagen F, Simons RJ. Promoting effective teacher-feedback: From theory to practice through a multiple component trajectory for professional development. Teach Theory Pract. 2015; 21(8):990-1009. [DOI:10.1080/13540602.2015.1005868] [DOI:10.1080/13540602.2015.1005868]
4. Sturpe DA, Layson-Wolf C, Mc Pherson ML, Haines ST. An objective structured teaching examination (OSTE) for faculty development. Curr Pharm Teach Learn. 2013; 5(6):616-9. [DOI:10.1016/j.cptl.2013.07.015] [DOI:10.1016/j.cptl.2013.07.015]
5. Steinert Y, Mann K, Centeno A, Dolmans D, Spencer J, Gelula M, et al. A systematic review of faculty development initiatives designed to improve teaching effectiveness in medical education: BEME Guide No. 8. Med Teach. 2006; 28(6):497-526. [DOI:10.1080/01421590600902976] [PMID] [DOI:10.1080/01421590600902976]
6. Steinert Y, Mann K, Anderson B, Barnett BM, Centeno A, Naismith L, et al. A systematic review of faculty development initiatives designed to enhance teaching effectiveness: A 10-year update: BEME Guide No. 40. Med Teach. 2016; 38(8):769-86. [DOI:10.1080/0142159X.2016.1181851] [PMID] [DOI:10.1080/0142159X.2016.1181851]
7. Julian K, Appelle N, O'Sullivan P, Morrison EH, Wamsley M. The impact of an objective structured teaching evaluation on faculty teaching skills. Teach Learn Med. 2012; 24(1):3-7. [DOI:10.1080/10401334.2012.641476] [PMID] [DOI:10.1080/10401334.2012.641476]
8. Trowbridge RL, Snydman LK, Skolfield J, Hafler J, Bing-You RG. A systematic review of the use and effectiveness of the objective structured teaching encounter. Med Teach. 2011; 33(11):893-903. [DOI:10.3109/0142159X.2011.577463] [PMID] [DOI:10.3109/0142159X.2011.577463]
9. Fakhouri Filho SA, Nunes MDPT. Objective structured teaching examination (OSTE): An underused tool developed to assess clinical teaching skills. A narrative review of the literature. Sao Paulo Med J. 2019; 137(2):193-200. [DOI:10.1590/1516-3180.2018.0308161118] [PMID] [PMCID] [DOI:10.1590/1516-3180.2018.0308161118]
10. Boillat M, Bethune C, Ohle E, Razack S, Steinert Y. Twelve tips for using the objective structured teaching exercise for faculty development. Med Teach. 2012; 34(4):269-73. [DOI:10.3109/0142159X.2011.599891] [PMID] [DOI:10.3109/0142159X.2011.599891]

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی قم می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | Qom University of Medical Sciences Journal

Designed & Developed by : Yektaweb