جلد 18 -                   جلد 18 - صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 140007065487
Ethics code: IR.UMSHA.REC.1400.341


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

imani B, banoueizadeh S, zarea F. Explaining the methods of improving learning of operating room students: A Qualitative Study. Qom Univ Med Sci J 2024; 18 : 2891.1
URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-3733-fa.html
ایمنی بهزاد، بانویی ز اده سارا، زارع فاطمه. عنوان : تبیین روش های بهبود یادگیری از دیدگاه دانشجویان عرصه اتاق عمل :یک مطالعه ی کیفی .. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. 1403; 18 ()

URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-3733-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی همدان
2- دانشگاه علوم پزشکی همدان ، sara.banoei@gmail.com
چکیده:   (288 مشاهده)
زمینه و هدف: هدف این مطالعه تبیین روش های بهبود یادگیری از دیدگاه دانشجویان عرصه اتاق عمل است.
روش بررسی:  این مطالعه یک مطالعه ی کیفی از نوع تجزیه و تحلیل محتوای قراردادی است که در سال 1400 در دانشگاه علوم پزشکی همدان روی 15 نفر از دانشجویان عرصه اتاق عمل انجام شد. نمونه گیری به صورت هدفمند انجام شد و از مصاحبه نیمه ساختاریافته برای جمع آوری داده ها استفاده شد.
یافته ها: با استفاده از تجزیه و تحلیل مصاحبه ها، 4 دسته ی اصلی به عنوان عوامل تاثیرگذار در بهبود یادگیری دانشجویان اتاق عمل استخراج شد: خصوصیات مربی بالینی (دانش علمی مربی،ویژگی های اخلاقی-رفتاری مربی، ویژگی های مدیریتی مربی)، استفاده از روش های آموزشی مناسب(استفاده از روش های علمی و جدید، استفاده از روش های نوین آموزش، آموزش مهارت ها به صورت عملی و کسب تجربه)، حمایت عاطفی-روانی از دانشجو(ایجاد فرصت یادگیری دانشجو، القای حس اعتماد به دانشجو، القای حس ارزش به دانشجو، برخورد مناسب و حرفه ای با دانشجو )، وجود امکانات و تجهیزات آموزشی-بیمارستانی(توجه به امکانات بالینی وتوجه به اقلام مصرفی، توجه به امکانات رفاهی-بیمارستانی).
نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد، خصوصیات مربی بالینی، استفاده از روش های آموزشی مناسب، حمایت عاطفی-روانی از دانشجو، وجود امکانات و تجیزات آموزشی -بیمارستانی بر روی یادگیری دانشجویان موثر هستند.
 
شماره‌ی مقاله: 2891.1
واژه‌های کلیدی: دانشجو، عرصه اتاق عمل، یادگیری.
متن کامل [PDF 4907 kb]   (77 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری-روانپرستاری
دریافت: 1402/2/14 | پذیرش: 1402/5/29 | انتشار: 1403/2/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی قم می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق
© 2024 CC BY-NC 4.0 | Qom University of Medical Sciences Journal

Designed & Developed by : Yektaweb