جلد 7 - ویژه نامه آموزشی                   جلد 7 - ویژه نامه آموزشی صفحات 71-64 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abedini Z, Khoramirad A, Akhoundzade K, Heidari S. Internal Evaluation of the Department of Nursing of the School of Nursing and Midwifery, Qom University of Medical Sciences. Qom Univ Med Sci J 2013; 7 (S1) :64-71
URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-603-fa.html
عابدینی زهرا، خرمی‌راد اشرف، آخوندزاده کبری، حیدری سعیده. ارزیابی درونی گروه آموزشی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی قم. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. 1392; 7 (S1) :64-71

URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-603-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی قم
2- دانشگاه علوم پزشکی قم ، sheidari@muq.ac.ir
چکیده:   (5793 مشاهده)

زمینه و هدف: ارزیابی درونی، نوعی فرآیند ارزشیابی آموزشی شامل گردآوری اطلاعات و قضاوت برای پیشرفت فعالیت‌های آموزشی است. کاربرد اصول مربوط به اندازه‌گیری آموزشی باعث درک بهتر وضعیت موجود آموزشی می‌شود. از این رو مطالعه حاضر با هدف تعیین وضعیت گروه آموزشی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد.

روش بررسی: این مطالعه توصیفی در 10‌ گام و 8 حوزه شامل: مدیریت گروه، دوره‌های آموزشی، برنامه‌های درسی و غیردرسی، هیأت علمی، دانشجویان، راهبردهای یادگیری و یاددهی، خدمات و تجهیزات آموزشی، پایان‌نامه‌ها، فرصت‌های مطالعاتی، سمینارها و دانش‌آموختگان انجام شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با مقایسه وضعیت موجود و وضعیت مطلوب صورت گرفت.

یافته‌ها: کمترین مطلوبیت مربوط به عامل "پایان‌نامه‌ها و فرصت‌های مطالعاتی و سمینارها" با نمره 2/2 بود. همچنین مطلوبیت بالای عوامل "اهداف و جایگاه سازمانی، مدیریت و تشکیلات گروه" "راهبردهای یادگیری و یاددهی" "خدمات و تجهیزات آموزشی" با نمره 6/2، از نقاط قوت گروه بود.

نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج این مطالعه، جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی و توسعه تعداد اعضای هیأت علمی و بهبود وضعیت استخدامی آنان برای رفع نقاط ضعف و ارتقای گروه ضروری است.

متن کامل [PDF 157 kb]   (1342 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي |
دریافت: 1395/1/18 | پذیرش: 1395/1/18 | انتشار: 1395/1/18

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی قم می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق
© 2025 CC BY-NC 4.0 | Qom University of Medical Sciences Journal

Designed & Developed by : Yektaweb