جلد 13 - ویژنامه آموزشی                   جلد 13 - ویژنامه آموزشی صفحات 65-58 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abbasi M, Heidari S, Akbari M, Momenyan S, Dehdaghi H. Internal Evaluation of the Department of Nursing of the Qom University of Medical Sciences in 2018, (Iran). Qom Univ Med Sci J 2019; 13 (S1) :58-65
URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-2277-fa.html
عباسی محمد، حیدری سعیده، اکبری معصومه، مومنیان سمیه، دهقانی حکیمه. ارزیابی درونی گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1397. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. 1398; 13 (S1) :58-65

URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-2277-fa.html


1- مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی قم ، mohamad_abbasi55@yahoo.com
2- مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی قم
3- گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی قم
چکیده:   (4263 مشاهده)
زمینه و هدف: ارزیابی درونی، فرآیندی پویا و مداوم است که به دلیل مشارکت تمام اعضای گروه، اثربخشی بالایی داشته و باعث ارتقای کمّی و کیفی نظام آموزشی گروه می‌شود. هدف از این مطالعه ارزیابی درونی گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1397 بود.
روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی - مقطعی، جهت ارزیابی درونی گروه پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1397 انجام شد. دانشجویان، دانش‌آموختگان، اعضای هیئت‌علمی گروه پرستاری، مدیر گروه پرستاری، ریاست و معاونین آموزشی و پژوهشی دانشکده، با روش نمونه‌گیری سرشماری وارد مطالعه شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات، از پرسشنامه مورد تأیید مرکز مطالعات دانشگاه علوم پزشکی قم، دربازه زمانی 6 ماه اول سال 1397 استفاده شد. داده‌ها به کمک روش‌های آمار توصیفی تجزیه‌وتحلیل شدند.
یافته‌ها: در این مطالعه، درصد امتیاز کسب‌شده گروه پرستاری در 9 عامل ارزیابی درونی به‌ترتیب در مدیریت و سازمان‌دهی 78/89%، رسالت و اهداف آموزشی 88/88%، هیئت‌علمی 7/84%، گروه آموزشی 6/79%، برنامه آموزشی 86/79%، حوزه سنجش و ارزیابی 5/72%، دانشجویان 34/69%، دانش‌آموختگان 76/68% و فضای فیزیکی 29/67% به دست آمد.
نتیجه‌گیری: براساس نتایج این مطالعه، بالاترین امتیاز مربوط به عامل مدیریت و سازمان‌دهی و کمترین امتیاز مربوط به دانش‌آموختگان و فضای فیزیکی بوده است.
متن کامل [PDF 484 kb]   (651 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری-جراحی-ویژه-کودکان
دریافت: 1397/7/28 | پذیرش: 1397/10/25 | انتشار: 1398/1/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی قم می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق
© 2025 CC BY-NC 4.0 | Qom University of Medical Sciences Journal

Designed & Developed by : Yektaweb