مقالات منتخب برای انتشار در شماره‌های آتی                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم -قم ایران .
2- گروه اموزش بهداشت دانشگاه عل.م پزشکی قم قم ایران
3- 3- کمیته تحقیقات دانشجویی- دانشگاه علوم پزشکی قم -قم ایران.
4- دانشگاه علوم پزشکی قم، قم، ایران.
چکیده:   (201 مشاهده)
مهارت های ارتباطی، شیوه موثر برای بهبود کیفیت مراقبت و افزایش رضایت شغلی می باشد. باتوجه به تاثیر شگرف مهارت های ارتباطی و توجه به ابعاد شخصیت افراد که تاثیر بسزایی در رضایت شغلی افراد دارد هدف از این مطالعه تعیین مهارت های ارتباطی و رابطه آن با ویژگی های شخصیتی و رضایت شغلی در پرستاران  بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی قم می باشد.
روش بررسی
این مطالعه توصیفی-تحلیلی از نوع مقطعی می باشد. این مطالعه با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی ساده روی 184 نفر از پرستاران بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد. اطلاعات از طریق پرسشنامه های آنلاین مهارت های ارتباطی، رضایت شغلی و ویژگی های شخصیتی جمع آوری شد. از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. در این مطالعه p کمتر از 05/0 در نظر گرفته شد.
یافته ها
بر اساس نتایج این مطالعه مهارت های ارتباطی و ویژگی های شخصیتی 47 درصد توانایی پیش بینی رضایت شغلی را دارند. همچنین 9/65 درصد از شرکت کنندگان دارای رضایت شغلی متوسط هستند.


نتیجه گیری
با توجه به اینکه در این مطالعه رضایت شغلی پرستاران در سطح متوسط بود. بنابراین مدیران و مسئولین ذیربط بایستی در زمینه ارتقای رضایت شغلی پرستاران که از ارکان کادر درمان هستند تدابیری بیندیشند.
 
     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی
دریافت: 1401/7/4 | پذیرش: 1401/8/9

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی قم می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق
© 2024 CC BY-NC 4.0 | Qom University of Medical Sciences Journal

Designed & Developed by : Yektaweb