جلد 18 -                   جلد 18 - صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 00s50
Ethics code: IR.AJUMS.REC.1400.426


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Aslani F, Ahmadi M, Gheibizadeh M, Heydari Y, NouriKian F. Examining academic motivation and academic satisfaction of nursing students of Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences during the COVID 19 pandemic. Qom Univ Med Sci J 2024; 18
URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-3947-fa.html
اصلانی فاطمه، احمدی مهرناز، غیبی زاده مهین، حیدری یاسمن، نوری کیان فرهاد. بررسی انگیزش تحصیلی و رضایتمندی تحصیلی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در دوران پاندمی کووید 19. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. 1403; 18 ()

URL: http://journal.muq.ac.ir/article-1-3947-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران
2- دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران ، mgheibizadeh@yahoo.com
چکیده:   (424 مشاهده)
زمینه و هدف: با وقوع شرایط پاندمی کووید 19 و تعطیلی دانشگاه ها و موسسات آموزشی، جهت تداوم روند آموزش از آموزش الکترونیکی استفاده شد که بسیار متفاوت با شرایط آموزش حضوری می باشد. لذا این مطالعه با هدف بررسی میزان انگیزش تحصیلی و رضایتمندی تحصیلی دانشجویان پرستاری دانشگاه جندی شاپور اهواز در دوران پاندمی کووید 19 انجام شد.
روش بررسی: در این مطالعه مقطعی 167 دانشجوی پرستاری شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به روش سرشماری وارد مطالعه شده و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده‌ها، شامل پرسشنامه های اطلاعات جمعیت شناختی، رضایتمندی تحصیلی و انگیزش تحصیلی بود. داده ها با استفاده از آزمون های توصیفی و آزمون تی مستقل، آنالیز واریانس یکطرفه، آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی ساده در نرم افزار آماری SPSS نسخه 22 تجزیه وتحلیل شد.
یافته ها: نتایج مطالعه حاضر، همبستگی مثبت و معنادار بین انگیزش تحصیلی و رضایت­مندی از تحصیل نشان داد (001/0>p، 511/0=r). نتایج رگرسیون خطی ساده نیز نشان داد نمره کل انگیزش تحصیلی عامل پیشگویی کننده رضایت­مندی از تحصیل است  (001/0>p، 511/0=β). این متغیر توانست 25 درصد از تغییرات متغیر رضایت­مندی از تحصیل را پیش بینی کند.
نتیجه‌گیری: با توجه به اینکه دانشجویان رشته پرستاری از رضایتمندی و انگیزش تحصیلی متوسطی در شرایط پاندمی کرونا برخوردار بودند، لذا مدیران آموزش پرستاری لازم است که با طراحی و اجرای راهبرد های آموزشی نوین و موثر در رفع نواقص آموزشی و نیز ارتقای سطح انگیزش و رضایت مندی تحصیلی دانشجویان پرستاری تلاش نمایند.
 
متن کامل [PDF 4253 kb]   (122 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشکی
دریافت: 1403/2/22 | پذیرش: 1403/5/9 | انتشار: 1403/2/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی قم می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق
© 2025 CC BY-NC 4.0 | Qom University of Medical Sciences Journal

Designed & Developed by : Yektaweb